Zondag 15 november - Reisverslag uit Sassenheim, Nederland van Willy Salemink - WaarBenJij.nu Zondag 15 november - Reisverslag uit Sassenheim, Nederland van Willy Salemink - WaarBenJij.nu

Zondag 15 november

Door: Willy

Blijf op de hoogte en volg Willy

15 November 2009 | Nederland, Sassenheim

De terugreis vanuit Korea verliep soepel.
Zaterdagochtend zes uur werd ik uit mijn slaap gebeld. Zo had ik rustig de tijd om nog even te douchen, laatste dingen in te pakken, iets te eten. Met de extra tas die ik gekocht had kon alles mee. Els en Eef waren als altijd ook keurig op tijd klaar. Toen ik om half zeven via de huistelefoon van het hotel kamernummer 308 draaide kreeg ik een al heel wakkere Eef aan de andere kant.
Wachtend op de airport-limousine [bus] 6011 kwam er nog een hele vracht verkeer aan ons voorbij. Ook op zaterdagochtend vroeg rijden in Seoul de bussen met een frequentie van 2 minuten. Moet ook wel, want als al die mensen die nu in de bus zitten in de auto stappen dan heeft Seoul een groot verkeersinfarct.
We waren een uur later op Incheon. Vroeg genoeg om de huurtelefoon terug te gaan brengen, de beloofde aankoop te doen bij de Harleyshop op het vliegveld en nog een koffie te drinken bij.... Pascucci.
Het inchecken hadden we al via de computer gedaan, dus we hoefden alleen de bagage te droppen en de boardingkaarten voor beide vluchten in ontvangst te nemen. Het viel mee: mijn twee tassen wogen 20.8 kilo en over die 800 gram extra deden de dames niet moeilijk.
De lange zit was niet anders dan anders, maar naarmate je het vaker doet lijkt het wel makkelijker te gaan. Je weet wat je nog te verwachten hebt en kent het ritme van de vlucht met eten, slapen, beetje lezen, muziekje er bij. Het boek 'Huis in Seoul' waar ik op de heenweg aan begonnen was heb ik op de terugweg uitgelezen. Kon meteen door naar Eef, die zijn meegebrachte boeken inmiddels uit had.
Bij het verlaten van het vliegtuig zeggen we onze laatste annyong haseyo tegen de Koreaanse stewardess en zij geeft 'm ons met een glimlach terug.
Op Helginfors-vliegveld Helsinki- was de persoonscontrole en handbagagecontrole strenger dan we elders meemaakten. Maar aangezien we geen gekke dingen bij ons hadden konden we vlot door. Dat was bij andere passagiers wel anders.
Ook hier op het vliegveld nog even een voorbereidde shop-actie bij de Marimekko-winkel en een kop koffie. Het vliegveld in Helsinki staat al helemaal in het teken van Kerst. We gingen toch in oktober weg? Kerst... ? Nog helemaal geen idee dat dat er aan gaat komen. In een andere wereld geweest.
Els zet de boel weer even in perspectief met de opmerking: "vandaag komt Sinterklaas aan in Nederland". O ja..Nederland...
Met enige vertraging vertrokken we uit Helsinki. Het ijs werd van de vleugels van het vliegtuig geveegd en toen we met de bus naar het vliegtuig werden gebracht en onder aan de vliegtuigtrap in de rij stonden was het knisperig koud. Het vroor een graad of 3. Ook lag er een klein laagje sneeuw, maar voor de Finnen mag dat nog geen naam hebben denk ik.
De laatste rit in het vliegtuig duurt nog 2 uur en 20 minuten, maar dat is peanuts vergeleken met de rit er voor. Hier zitten nog een paar Koreanen in het toestel en de klanken van het Koreaans blijven als muziek klinken.
Op Schiphol staat Hans al achter de ruit te wachten. Ik herken hem eerst niet, maar dan moet hij maar niet naar de kapper gaan en dat redelijk drastisch doen als ik weg ben...
Nou komt ook net het kapsel-deel boven de gematteerde strook van de glazen deuren uit.
Els en Eef gaan richting trein en wij naar het parkeerterrein.
We nemen afscheid met het plan om binnenkort bij de Koreaan aan de Zeesluisweg onze herinneringen aan deze mooie reis nog eens te gaan delen. We hebben het goed gehad met zijn 3-en: een goed team reisgenoten.
In Sassenheim word ik begroet door de hondjes, alle drie op hun eigen manier.
Ik ga, zoals ik gewend ben na zo'n reis, nog door tot ik op de gewone tijd naar bed kan. Dat betekent dat ik zo'n 26 uur aaneengesloten wakker ben geweest. Dat in aanmerking genomen loop ik er nog redelijk fris bij al zeg ik het zelf ;-)
Van een lieve vriendin ligt er nog een pakje bij de post [zie foto]: een tasje met wel heel toepasselijke opdruk. Ik zal het met veel plezier gebruiken.

• 15 November 2009 - 08:35

Dick :

Hoi Willy,
    Welkom thuis en reuze bedankt voor het dagelijks verslag!!
    Dick

• 15 November 2009 - 09:15

Janine:

Hoi Willy,.

Welkom terug in regenachtig NL. Het was voor de thuisblijvers weer heerlijk meereizen door Korea. Sterkte morgen met de combinatie werken + jetlag, en tot woensdag.
    Groetjes, Janine

• 15 November 2009 - 09:34

Tiny (Warmond):

Hoi Willy,
    Welkom terug in Holland en sterkte met het acclimatiseren! Ik heb weer genoten van je reisverslag met mooie plaatjes.
    Tot onze a.s. eetdate!!

groetjesm, Tiny

• 15 November 2009 - 12:22

Hey Willy:

Mooi dat jullie goed zijn aangekomen!

Mvg uit seoul, Niels

• 15 November 2009 - 12:48

Margaret:

Hé Willy Welkom thuis!Ik heb weer genoten van je verslagen en de prachtige foto's!! Sterkte morgen, ik begrijp dat je dan al weer gaat werken.... sparen voor de volgende reis :-) groetjes en tot ziens!!

• 15 November 2009 - 15:10

Chris, Lee En Romy:

Hi Willy, welkom thuis waar het koud en regenachtig is en lang niet zo sprookjesachtig als waar je vandaan kwam, maar waar de mensen wonen die van je houden;-)

Dank je wel voor de mooie verslagen. Met veel plezier en met regelmaat hardop lachend gelezen. Ik ga ze weer missen.

Liefs van ons

• 16 November 2009 - 05:08

Joanne:

Hoi Willy,

Ook deze reis heb ik weer genoten van je verhalen, foto´s en video´s.

Ben blij dat je goed thuis gekomen bent.

Je volgende reis ben ik er weer bij hoor.

Groetjes Joanne

• 16 November 2009 - 15:11

Wil:

Ha die Willy,
    Je bent er intussen vast weer helemaal. Met beide voeten in koud kikkerland. Uitkijkend naar je eerste Koreaanse etentje! En natuurlijk naar ons afspraakje in december.
    Tot dan.