vrijdag 2 november, laatste dag in Jeonju - Reisverslag uit Jeonju, Zuid-Korea van Willy Salemink - WaarBenJij.nu vrijdag 2 november, laatste dag in Jeonju - Reisverslag uit Jeonju, Zuid-Korea van Willy Salemink - WaarBenJij.nu

vrijdag 2 november, laatste dag in Jeonju

Door: Willy

Blijf op de hoogte en volg Willy

02 November 2012 | Zuid-Korea, Jeonju

Vandaag was een soort 'extra' dag, want de dingen die ik wilde zien in Jeonju heb ik gezien. Ik had nog graag wat dingen willen doen [Koreaanse bibimbap koken o.a.], maar de programma's van het culturele centrum stoppen ergens half oktober. Er was daar niet veel meer te doen op dit moment en veel deuren waren gesloten. Zo ook in het stadje zelf. Voordeel is wel dat je het gewone leven in Jeonju ziet en niet het beeld dat gemaakt wordt voor de toeristen. Over elluk voordeel dat su nadeel hep en so.. [of andersom].

Een rondje langs de markt, langs het gemeentehuis en naar binnen bij de enorme Home Mart [soort V & D en Albert Heijn in één, maar dan groter]. Vandaag twee aparte honden gezien: een Pyreneese berghond en een pup Corgi cardigan. Die pup snoof maar steeds aan mijn schoenen en van mijn outfit is dat het enige onderdeel dat niet in de was geweest is en dus mogelijk nog naar Kaya en Xami ruikt. Het meisje dat met hem liep vond het beetje gênant dat haar hondje steeds naar mij toe liep, dus toen ben ik er even bij gaan zitten op mijn hurken en heb beestje aangehaald en verteld dat ik zelf ook honden heb. Nou toen was het ijs gebroken. Deze ontmoeting was vanavond toen ik van het eten terug kwam en toen had ik natuurlijk net mijn camera niet bij me.
Nou moet ik ook weer niet te veel leuke honden tegen gaan komen, want dan mis ik de dames thuis. In Seoul zal dat minder zijn, want dat is een veel te drukke omgeving voor honden, dus daar denk je er ook niet aan.

Morgenochtend hier uitchecken en naar het station en dan met één overstap richting Seoul. Als er plek is in de trein die ik op het oog heb, dan ben ik netjes rond inchecktijd bij het hotel.

Vandaag is in Seoul al het Lantaarnfestival begonnen. Ik dacht dat dat volgend weekeind zou beginnen. In het weekeind is het daar natuurlijk enorm druk en worden er optredens en activiteiten rondom gepland. Maar ik las op internet dat ze tot 17 november elke avond de lantaarns aan doen, dus dat ga ik vandeweek op dinsdagavond of zo wel in een wat minder drukke menigte bekijken.

Maandagavond heb ik een afspraak gepland met Dave die hier al een jaartje of vier woont. Andere keren nooit van gekomen, maar nu lijkt het te gaan lukken [als zijn werk geen roet in het eten gooit].

Voor wie nog wat meer van Korea wil zien en afgelopen maandagavond de aflevering van Spoorloos gemist heeft, is dit de link om het alsnog te zien:

Even doorschuiven naar 2e deel waar het over een zoektocht in Korea gaat.
De straatjes, het verkeer, de markt, de mensen... is toch weer anders op film dan op foto's.

• 02 November 2012 - 15:08

B. Embo.:

Zeurpraaizzz.
    Een Corgy Cardigan in Korea . . .
    Hoe was de kleurstelling?
    Kun je nog gaan posten voor een foto?

• 02 November 2012 - 21:03

Angelie:

Hallo Willy.

Ik reis weer heerlijk met je mee! Geniet er lekker van en ik spreek je weer op het werk.
    Groetjes, Angelie.

• 03 November 2012 - 16:16

José:

Wat grappig een Pyreneese berghond die heeft mijn broer ook! Dacht ik. leuke honden om te zien maar toen keek ik bij het plaatje/fotootje van je. NEE deze is 'veul" groter dan de hond van mijn broer . FF nagezocht hij heeft dus een pyreneese DWERGhond.

En die taugé! wat een soorten!!

Tot ziens Willy

Groeten uit Hoofddorp