dinsdag 26 april:kilometers en dubbelgeklapte voet - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Willy Salemink - WaarBenJij.nu dinsdag 26 april:kilometers en dubbelgeklapte voet - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Willy Salemink - WaarBenJij.nu

dinsdag 26 april:kilometers en dubbelgeklapte voet

Door: Willy

Blijf op de hoogte en volg Willy

26 April 2016 | Zuid-Korea, Seoel

Ik had besloten om eens niet de laatste dag voor het winkelen te gebruiken, maar de voorlaatste dag. Heel wat kilometers zijn er onder mijn voeten doorgegaan en marktkramen, winkels, stalletjes: je kunt het zo gek niet verzinnen of ik heb het gezien.
In kilometers moet je zo rond de tien denken. Terug heb ik twee subwayhaltes gesmokkeld.
Onderweg kwam ik zomaar spontaan het teddyberenmuseum tegen. Zit in mijn werkgeheugen voor als Yin-i mee is naar Korea.

Het begon vanmorgen al met 18 graden om negen uur. In de loop van de dag liep dat op tot 28 graden. Ook toen de zon al bijna verdwenen was, was het nog warm en zwoel buiten. Eindelijk het volle profijt van mijn uv-werende blouse. Dat scheelt echt verbrande schouderkoppen en nekpartij. Neemt niet weg dat er vanmorgen natuurlijk na de douche wel factor 50 overheen gegaan is.
Ook heb ik twee extra hydratiestops ingelast met beide keren een grote beker groene thee. Ja, hete thee, want koud werkt juist niet bij warm weer.

Het heerlijke van Korea is dat je altijd en overal iets kunt eten. Hier doen ze niet aan 'lunchkaart' of 'keuken open vanaf'.
Als je je dus door de warmte een beetje flauw voelt, pak je gewoon even een simpele hartige 물만두 .

Na mijn subwayritje ben ik nog even Tapgolpark in gelopen. Zo te zien zijn alle oude mannetjes die altijd in Jongmyopark zaten, naar deze plek verkast. Eigenlijk wel logisch, want bij Jongmyopark, net vers aangelegd en nog niet helemaal klaar, was het toiletgebouw nog niet open. Bij Tapgol zijn wel toiletten, dus de oudemannenmigratie is een logische.

Via de zijpoort van Tapgolpark ging ik naar buiten. Afstapje, ja, keurig gezien. Zitten hier overal en ik let best goed op. Maar direct na dat afstapje zat nog een richeltje. Mijn specialiteit van voet dubbelklappen op anderhalve centimeter heb ik hier ook weer fraai uitgevoerd. En daar lag ik...geschaafde knie en zijkant hand, maar dat overleef ik wel. Die voet leek mee te vallen, al was het dubbelklappen wel tot in de perfectie uitgevoerd. Zolang ik bleef doorlopen ging het wel, maar vanavond, nadat ik een half uurtje had gezeten voor de koffie, viel het vies tegen met de pijn.
Zwelling is aan de buitenkant niet te zien (heb van die handige rekspullies en arnica bij me), maar lijkt van binnen te zitten. Daardoor is het heel pijnlijk om die voet plat op de grond te zetten. Gewicht er op is dan nog minder leuk.
Positieve grondhouding: beter nu zo'n grapje dan op de eerste dag van de vakantie.
En morgen de kilometers maar beperken ;-)

• 26 April 2016 - 15:51

Johanna:

Hè wat vervelend van je voet. Inderdaad gelukkig bijna einde van je reisje. Veilige terugreis toegewenst en probeer heel te blijven.
    Liefs,
    Joep

• 26 April 2016 - 15:56

Jannie Brouwer :

Hoi Willy, wat vervelend dat je je voet hebt dubbelgeklapt! Gelukkig, wat je zegt, niet op dag 1 gebeurd......Voorzichtig aan maar en behouden thuiskomst. Liefs, Jannie

• 26 April 2016 - 16:34

G.Abber:

Interessant verslag. Zwoel en gevallen vrouw.
    Het Koreaansche kruidenvrouwtje heeft vast iets als je de voet laat zien.

• 26 April 2016 - 18:07

Niels:

ha Willy, mooie reis wederom! de mandu ziet er weer lekker uit :-) beterschap met de voet! alvast een goede reis terug.

• 26 April 2016 - 19:20

Saskia:

Wat een pech Wil ! Gelukkig aan t eind van je reis...
    Red je t wel zo ? Anders komen we je helpen hoor ; )
    Een goede terugreis gewenst !

• 26 April 2016 - 19:56

Charlotte:

Ik hoop zo, dat de pijn meevalt tijdens de terugreis. Vraag gewoon ijsblokjes van de stewardess, zij hebben toch niets te doen, ha, ha. Weet het van mijn dochter!! Wij zien ons nu gauw, hè liefs charlotte

• 26 April 2016 - 22:01

José:

Tsjjeee Willy! dat is echt balen hoor, een dubbelgeklapte voet. Ik hoop dat het wat meevalt!
    Wat is de vakantie weer snel gegaan, jammer hoor maar jou kennende staat de volgende al (een beetje) gepland)

Alvast een hele goede vlucht gewenst!

Groetjes José

• 27 April 2016 - 12:01

Maria:

Less best geldt dit keer niet voor jou helaas. Maar inderdaad beter op de een na laatste dag dan op de eerste. Je gaat weer met een tas voel nieuwe gebeurtenissen naar huis. Ik verheug mij straks weer op al je verhalen.