woensdag 19 oktober - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Willy Salemink - WaarBenJij.nu woensdag 19 oktober - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Willy Salemink - WaarBenJij.nu

woensdag 19 oktober

Door: Willy

Blijf op de hoogte en volg Willy

19 Oktober 2005 | Zuid-Korea, Seoel

Vanmorgen zijn we de omgeving van het hotel te voet gaan verkennen. Nu nog met de hele groep. Een deel van de groep viel na de middag af (naar gastgezinnen of naar de Korean Social Service). Zo kwamen we eerst in een parkje dat speciaal lijkt gemaakt voor de oude mannen van Seoul. Bankjes waar bordspelen klaarliggen (soort 'GO' met zwarte en witte stenen), een voetmassagestraatje (waar ik na de helft ongeveer niet verder kon, want die puntige steentjes priemen echt door je voetzool heen....maar het zal heel gezond zijn)en veel hangplekken voor oudere jongeren. Een aantal nog in traditionele kledij. We kwamen ook door de buurt waar we in 2002 het hotel hadden. Meteen herkenning. Plekje waar de lekkere koffie aan de stal te halen viel. De Mac (!) en de vlaggenverkoper...hij staat er nog steeds. Door Insadong (wijk met traditionele winkeltjes, stempelmakers, inkt- en papierverkopers en toeristische stalletjes) teruggelopen.
Tussen de middag heb ik bij de 'paris croissant' (of all places) wat gegeten en een leuk gesprek gehad met een meisje dat daar ook zat en in de USA wil gaan studeren. Als westerling ben je dan al snel gewild oefenmateriaal voor de engelse taaloefeningen en deze taaloefening pakte erg leuk uit. Mailadressen uitwisselen doet dan de rest (of niet).
Vanmiddag zijn we met de uitgedunde groep naar Gyeongbokgung-paleis gegaan. Dat kende ik al, maar het was weer even mooi. De prachtige weggezakte oude boom stond er nog steeds, gesteund door op maat gemaakte staketsels. Moet je bij ons eens om komen. De bijl of zaag.... Het museum heb ik overgeslagen, want het weer was te mooi om binnen te zijn (zouden meer mensen moeten doen....buiten lopen bij mooi weer...). In bloes met t-shirt er onder loop je hier heerlijk in de zon bij ik denk een graad of 19. Ik moet nog zonnebrandcreme gaan kopen als het niet slechter wordt. Dus om vijf uur kon ik nog even een half uurtje aan de waterkant bij die oude boom zitten (mijn zonden overdenken) met de zon op mijn rug en vrijwel geen mens meer in het paleis. Heerlijk.
Morgen als de groep naar het War Memorial Museum gaat dan ga ik met Anouk (reisleidster) kijken naar een nieuw gebouwde moskee in de wijk waar dat museum ligt. Daar was zij ook nog niet geweest. En ik kan het leuk vinden met Anouk, dus dat wordt een genoeglijke ochtend.

Enne....ik lees al jullie reacties hoor ook al krijgen jullie niet allemaal apart antwoord. Dan zit ik hier namelijk na middernacht nog en het was nou net zo fijn van deze website dat iedereen kan meelezen.

Jawel: foto's opladen is nu ook gelukt....in elk geval alvast 8! Enjoy.

Anyong haseyo!

• 19 Oktober 2005 - 13:58

Henk:

Korriejen tietaaim?

• 19 Oktober 2005 - 14:10

Nog Een Keer Je Zoon:

He mam ik was bijna vergeten te vragen of je kan kijken voor me of ze nog leuke overhemden hebben voor me. Kijk maar. Kiss, your son

• 19 Oktober 2005 - 14:57

Myung:

He Willy!

Wat leuk wat van je te horen en natuurlijk ben ik jaloers! En zou ik zo weer naar dat land kunnen gaan, maar dat gaat vast komen!

Ik ben ook heel benieuwd hoe het met je koreaans gaat! Staan ze heel raar aan te kijken of ben je al complexe gesprekken over en weer aan het voeren?! ;-)

Geniet van het land, de mensen en het eten en kom met mooie verhalen terug! (alhoewel we nu natuurlijk al mee kunnen genieten!)

Groetjes,

Myung

• 19 Oktober 2005 - 15:00

Elise:

ga maar lekker naar buiten en bedenk dat het weer hier prut is dan geniet je nog meer en zonden die heb jij toch niet!!

• 19 Oktober 2005 - 16:00

Debbie:

Haaaay Willie! Wat heerlijk dat je eindelijk gearriveerd bent! Dat voet massage gedeelte waar je het over had, daar ben ik ook over heen gelopen -> pijnlijk!! Zit je in een hotel dichtbij Sinchon? Staat er nog een temple stay op het programma? Leuk om je verhalen te volgen, zo ben ik ook weer een heel klein beetje terug! X

• 19 Oktober 2005 - 16:06

Janine:

Hoi Willy,

Jouw verslagen lezen is voor mij een feest van herkenning. Wat fijn dat het goed klikt met de groep en met Anouk.
    Prachtige foto's, ik ben helemaal niet jaloers hoor, dat lijkt maar zo ....
    Neen hoor, ik geniet heerlijk met je mee, leuk dat ik op deze manier met je 'mee kan reizen'.

Groetjes,
    Janine

• 20 Oktober 2005 - 07:15

Willy:

Leuk hoor al jullie reacties. Naar de pc-bang gaan is daardoor elke keer weer klein feestje.
    Myung, wat is 'gember' of 'gemberthee' in het koreaans? Ik heb 't nog niet gevonden. Zoek verder voor je. Enne--gesprekken---ik ben al een heel eind met 'olmajaejo' en 'o-paek-sam'(kamernummer) vind ik zelf. Niet uitlachen plies.
    anyong, Willy

• 20 Oktober 2005 - 12:09

Tiny:

Hoi Willy,
    Leuk te lezen dat je het klikt met de reisleidsteren dat er je nog herkenningspunten hebt uit 2002. Voelt toch een beetje vertrouwd!
    Tot de volgende keer.

Groetjes Tiny

• 21 Oktober 2005 - 06:43

Joanne:

Hoi Willy,

Was vandaag pas in staat alles te lezen.Klinkt goed zeg.
    Mooie foto's ook. En je schrijfstijl is goed, nieuwe carrière??
    Veel plezier verder en ik volg je ook hoor.

Groet Joanne