Daejeon woensdag 22 oktober 2014 - arrivée - Reisverslag uit Daejeon, Zuid-Korea van Willy Salemink - WaarBenJij.nu Daejeon woensdag 22 oktober 2014 - arrivée - Reisverslag uit Daejeon, Zuid-Korea van Willy Salemink - WaarBenJij.nu

Daejeon woensdag 22 oktober 2014 - arrivée

Door: Willy

Blijf op de hoogte en volg Willy

22 Oktober 2014 | Zuid-Korea, Daejeon

De reis met Finnair via Helsinki ging weer prima. Op Vantaa de beloofde wanten van vette wol voor mijn moeder gescoord. Op de rit vanaf Amsterdam heb ik nog even een allerschattigst jochie van zo'n half jaar op schoot gehad. Zo'n prachtig halfom-Aziaatje die alleen met zijn moeder reisde en het bekertje drinken om stootte. Toen had moeder even handen tekort, maar hij vond het prima om even bij mij te zitten.
De lange rit van Helsinki naar Seoul zat ik naast een Koreaanse die in Zwitserland woont en een aardig woordje Engels sprak, dus wel leuke gesprekken gehad. Blijkt dat ik op meer plaatsen in háár geboorteland geweest ben dan zij zelf.
De ontmoeting bij de uitgang na de bagageband was ook grappig: zij zwaar sturend aan een bagagekar met meerdere grote koffers, weekeindtas, tennisracket en ik met mijn cabin-sized koffertje, rugzakje en handtas. Volgens mij snapt ze daar helemaal niets van....hoe je twee weken (zelfde tijd als zij zou blijven) met zo weinig spullen toe kunt. Ze moest er zelf wel erg om lachen.
Na een kop koffie en een opfrisactie naar de busticketverkoop. De bus naar Daejeon rijdt elke 20 minuten. Was zo geregeld. Kan nooit voor die prijs: 5 mensen die 2,5 uur in een bus vervoerd worden, maar het was snel, comfortabel en met een tussenstop op een snelweg-rustplaats met toiletten, restaurantjes en aanverwante zaken. Wel zaak om goed te kijken waar je bus staat, zodat je 'm terug kunt vinden, want wat er naast geparkeerd staat rijdt elk moment verder en dan ziet de parkeerlocatie er opeens anders uit als je van het toilet komt.

Bij de eerste stop in Daejeon ben ik er ook maar uit gegaan. Er stonden daar (bij 'government complex') veel taxi's klaar en de eerste dag is met de taxi naar het hotel wel zo fijn.
Hotel is groot en vrij luxe voor de prijs. Genoeg ruimte in de kamer om 's morgens mijn Chineng-oefeningen te doen zonder dat ik ergens tegenaan mep.
Na twee uur vast slapen -ondertussen 24 uur aaneengesloten wakker geweest- ben ik de omgeving van het hotel gaan verkennen. Een prima kimbap-adresje gevonden en een lekker koffietentje waar men niet alleen goede koffie voorschotelt, maar tevens goede muziek. Morgen de boel maar eens verder gaan verkennen. Het dichtstbijzijnde subwaystation van de enige subwaylijn van Daejeon heb ik al gevonden.

• 22 Oktober 2014 - 14:39

Evert:

Leuk je verslag weer te lezen en weer foto's uit Korea te zien, Wily.
    Mooie Ginco boom en vruchten?
    Veel plezier!

• 22 Oktober 2014 - 14:46

Willy Salemink:

Ik moet bij die vruchtjes altijd aan jullie denken Els en Evert ;-) vooral aan die ene kapot getrapte in de hotelkamer. Stinken!

• 22 Oktober 2014 - 15:40

Henk:

Leuk om op afstand weer mee op vakantie te gaan.
    Zo kom ik nog eens ergens met je reisverslag en foto's.

• 22 Oktober 2014 - 16:02

José :

Nou fijn Willy, je bent veilig op plaats van bestemming.
    Ik zou bijna zeggen: welkom thuis.
    Geniet van alles wat op je pad komt.
    Groetjes uit Hoofddorp :)

• 22 Oktober 2014 - 19:28

Maria Edelaar:

Heerlijk dat je weer in Korea bent. Ik hoop dat je 2 heerlijke weken hebt.
    Vandaag in je asiel geweest en Martin zal waarschijnlijk Kareltje en Tommy adopteren. Dit weekend besluit hij. Dus in gedachte waren wij vandaag een beetje bij je.
    Geniet van je vakantie en ik reis op afstand met je mee.
    Groetjes, Maria

• 22 Oktober 2014 - 20:44

Janine:

Hoi Willy,

Ah, ik wist niet dat je naar Daejeon ging! Daar waren wij in 2012, op bezoek bij Jesper's oudste broer. Wij waren in Bongmyeong-dong, daar was vlak bij ons hotel in een parkje een soort spa, waar je met je blote voeten in het (warme) minerale water gaat zitten. Schijnt heel gezond te zijn ;-)
    Maar jij ontdekt ongetwijfeld vast weer een heleboel andere mooie dingen ....
    Geniet-ze en groetjes,
    Janine