donderdag 20 oktober - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Willy Salemink - WaarBenJij.nu donderdag 20 oktober - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Willy Salemink - WaarBenJij.nu

donderdag 20 oktober

Door: Willy

Blijf op de hoogte en volg Willy

20 Oktober 2005 | Zuid-Korea, Seoel

Vanmorgen ben ik meegegaan om de groep naar het War Memorial Museum te brengen. Dat wilde ik niet nog eens bekijken (ben niet zo van het oorlogsgebeuren). Anouk had gevraagd of ik met haar mee wilde de moskee in Itaewon bezoeken. Dat hebben we gedaan. Itaewon is de wijk waar de buitenlanders in Seoul wonen. Gebouwd op twee heuvels: 'hookers-hill' en 'transvestite hill' in de volksmond. Aan de top van de laatste heuvel staat de moskee. Zullen ze blij mee zijn, maar de vraag is wie er eerder waren: de moslims of de travestieten. We mochten er eigenlijk niet in (only to worship), maar een aardige man wuifde ons naar binnen op Anouk's vriendelijke verzoek. Schoenen uit doe je hier so wie so altijd als je ergens binnenkomt. Na de moskee zijn we teruggelopen door Itaewon langs allemaal niet-koreaanse winkeltjes. Kwamen ook nog langs een trimsalon met geschoren katten in de etalage en drie yorkshire terriers die nog onder de schaar moesten. Het beroep van trimster is hier redelijk hoog in aanzien. Goede lokaties, mooie panden en naar verluid goede inkomsten. Is het nog wat voor Erwin en/of Myra: jaartje Korea trimsalon runnen? Ook hier vermiste dieren: pamflet van een vermiste hond op de deur.
Vanmiddag zijn we naar Namdaemun markt geweest. Leuk, rommelig, kleurig en vooral goed opletten dat je nog weet welke kant je op moet om weer bij het afspreekpunt terug te belanden. Paar dingetjes gekocht (nee Lee, nog geen overhemden...geef eerst maar even kleur en voorkeur door, zodat ik niet met mijn, maar met jouw smaak thuiskom). Na Namdaemun zijn we nog naar een gigantische elektronica-'markt' gegaan. Dat is geen markt zoals op-straat-stalletjes, maar een giga nieuw gebouw en nog wat oudere met alles wat je maar kunt bedenken dat er op electronicagebied is en dan in 1000-voud. Zeer decadent. Wel aardig om even te zien, maar ik ben al gauw even verderop in een internetcafe gedoken om mijn mails van gisteravond te completeren. Was er door het opladen van de foto's even niet van gekomen. Die foto's opladen kost wel beetje veel tijd. Maar als jullie er blij mee zijn dan hoor je mij niet klagen.
Morgen heb ik de hele dag VRIJ. De rest van de groep gaat naar Panmunjon (grens Noord-Zuid-Korea voor de niet-ingewijden). Ik heb dat nooit een toeristische attractie gevonden, dus ga ook deze keer niet mee. Ik ga prikken in de gids van Seoul en zie wel waar mijn voeten me morgen brengen. Of de metro, mag ook.
Tot zover voor vandaag. Later! Willy

• 20 Oktober 2005 - 14:06

Debbie:

Als je het leuk vind om te hiken, dan moet je eigenlijk morgen op je vrije dagje eens over de Yonsei University campus lopen. Helemaal achteraan kun je de berg op, vanwaar je prachtig uitzicht hebt over de hele stad!!! Onderweg kom je op de berg ook nog verschillende tempels tegen! De ingang van de campus is tegenover Sinchon aan de kant van de kerk! Anneyonghikeseyo!

• 20 Oktober 2005 - 18:23

Erwin:

Ha Willy,

Ikke in Korea een trimsalon runnen?? Nou lijkt me wel leuk, alleen als jij dan mijn manager en tolk wordt, want van de Koreaanse taal heb ik nog geen kaas gegeten en kunnen we op deze manier leuk gaan samenwerken! Zoek alvast maar een leuk pandje hahaha. Ik vind je verslagen erg leuk om te lezen en vooral ook de foto´s erbij.
    Veel plezier en groeten!!

• 20 Oktober 2005 - 19:34

Margaret:

Ha Willy, Wat leuk om je verhalen te lezen! Prachtige foto's, wat een contrasten: mooie tempels en dan van die hypermoderne (markt)gebouwen. Is dat normaal die blote katten?? Veel plezier verder en dikke knuffel

• 20 Oktober 2005 - 20:02

Kiki:

Ha die Wil,
    Wat heerlijk zo gratis met jou mee te reizen. dit is toch wel heel geweldig met die moderne technieken. Ik kijk echt naar je berichtjes uit. Geniet meid en tot mails.

• 21 Oktober 2005 - 08:25

Mohamed:

Hi Willy,
    Prachtige foto's, schiterend land!
    Veel pliezier verder en hartelijke groet van Mohamed